۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۱

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

فرهنگ مقاومت کنونی ایران ریشه در اقدامات حضرت معصومه (س) دارد

فرهنگ مقاومت کنونی ایران ریشه در اقدامات حضرت معصومه (س) دارد

بندرعباس-نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، حضرت معصومه (س) را نماد صبر و مقاومت دانست و گفت: فرهنگ مقاومت کنونی ایران ریشه در اقدامات حضرت معصومه (س) دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در پیش همایش حضرت معصومه امتداد راه مقاومت از حضرت معصومه تا شهید نصر الله که در حوزه علمیه خواهران شهرستان میناب برگزار شد، نقش حضرت معصومه (س)، در مبارزات اسلام را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: قیام‌های علویان پس از امام صادق (ع) را اگر بررسی کنیم، نقش بی بدیل حضرت معصومه (س) قابل مشاهده است.

وی با اشاره به نقش حضرت معصومه (س) در موفقیت قیام علویان بر علیه بنی‌عباس در ایران، خاطرنشان کرد: علویان در زمان بنی‌عباس موفق شدند در ایران یک دولت را ایجاد کنند و دشمن را با حملات متعدد شکست دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به موفقیت علویان در تشکیل دولت در آفریقا، تشریح کرد: امروز اگر خط مقاومت و مبارزه در کشور ایران وجود دارد به برکت حضور امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) است.

وی با ذکر این نکته که حضرت معصومه (س)، ترویج معارف اهل بیت را در دستور کار داشتند، مطرح کرد: علاوه بر فعالیت‌های مبارزاتی، ایشان فقیه و مسلط به مسائل و مبانی فقهی بودند و کرسی‌های درسی متعددی را برای مردم برگزار می‌کردند؛ ایشان توانستند تعدادی از علویان را به ایران بیاورند که هر کدام از آن‌ها پرچمدار مبارزات اسلام شدند.

کد خبر 6254245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha